BURGERS

Sitter och väntar på att min lilla loppa ska ha gjort klart maten. Fattar inte att han orkar - varje dag efter jobbet (han kommer hem runt halv sju - sju) går han och handlar och sen ställer han sig och lagar mat i en timme. Jag får aldrig hjälpa till och han säger att han tycker att det är kul. Själv sitter man som en pösmunk i soffan och skriver blogg och kollar på dåliga tv-program. Jag är värdelös på att laga mat, det jag kan laga är: tacos, spaghetti med färdiggjord tomatsås, falukorv, köttbullar och sallad. Jag kan på allvar inte ens koka ett ägg. Förresten - jag är mästare på att göra smoothies!
Snart är burgarna klara, jag kör utan bröd trots att det är det godaste jag vet. Skulle kunna leva på bara mackor med ost. Som ni kanske hör har jag min "barnsmak" kvar vad det gäller mat. Fisk har jag ätit kanske fem gånger i mitt liv och fler gånger lär det inte bli. Sist jag smakade blev jag itvingad hummermousse på ett 50-års kalas, hahaha, mådde dåligt hela kvällen sen. Jaja, så var det med den saken. Favoriträtt just nu: falukorv (again) och stuvade makaroner! Med ketchup förstås.

image138

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0